Networking muligheder er overalt. Lad dem ikke forbi dig.
1. anerkende, at der er mere til netværk end hilsen mennesker. Udvikle en trinvis plan for hvordan du vil opbygge relationer og hvordan du effektivt kan fortælle din historie. Glem ikke din 30 sekund kommercielle for at fortælle din historie.
2. nul i på bestemte grupper af mennesker. Hvem er de ideelle udsigterne til din virksomhed? Bor de i nærheden? Hvilke aktiviteter de deltage i? Prøv netværk grupper møder. For dem af os i at lease købe netværk vi med ejendomsmæglere, revisorer, finansielle planlæggere og et væld af andre.
3. Bestem hvor du vil være mest tilbøjelige til at finde din ideelle udsigter. Hører de til specifikke organisationer eller foreninger? De hyppige særlige arrangementer, forestillinger eller rekreative faciliteter? Igen, for dem af os i at lease købe, investorer, købere og sælgere er bare begyndelsen.
4. identificere organisationer, begivenheder, faglige sammenslutninger og sociale klubber, hvis medlemmer opfylder din profil karakteristika, og blive involveret. Få at vide folk, og lad dem vide, hvad du gør. Frivillige til udvalg, deltage i konferencer og maksimere salgsmuligheder, kan spin off fra den formelle møder. For dem af jer lease købe, og endnu andre virksomheder, blive en ekspert. Give seminarer, taler, skriver artikler. Bliv involveret og få dit navn derude.
5. arbejde på din evne til at gøre Smalltalk. Har nogle rede emner i sindet – aktuelle begivenheder, sport, ferie planer. Og sørg for at stille åbne spørgsmål af anden personen som “Hvad er det du nyder mest om dit arbejde, eller hvor du bor eller din fritid?” Husk også at have en god samtale afhænger i høj grad på at være en aktiv, høflig lytteren. Igen, dit tredive anden kommerciel er et must. Og lad os understrege igen at være en god og høflig lytteren.
6. undersøge organisationer dedikeret til business networking. Handelskamre, lejer foreninger og netværk klubber tilbyde muligheder at mødes og hilse. Se for grupper i dit område. Mange gange din lokale avis har en bestemt dag i ugen, der viser alle disse typer af møder. Hvis du ikke kan se det, kalder dit papir og spørge om det.
7. kig for partnere. Mere specifikt ser for andre virksomheder, der supplerer hvad du gør og kan være en god kilde til henvisninger. Igen, har vi i lease købe det let. Vi har et væld af mennesker til at arbejde med. For dem af jer i andre virksomheder, tror i der vil supplere din virksomhed. Hvis du er et rejsebureau, hvor omkring hoteller, kurbade; en blomsterforretning, hvad med brude butikker, catering services, party planlæggere… du får idé.
8. ikke ser på netværk som en salgsmulighed. I stedet ser på det som en rekognosceringsmission-en chance for dig at lære noget og nyde udsigten. Der er en rette tid og sted for salg opkald. Dette er et meget vigtigt punkt. Læs det igen og igen. Networking er ikke salg.
9. Lav en vane med at være patient, høflige og venlige mennesker, uanset om du er i en “orkestrale” indstilling. Dette er bare god forretningsmæssig adfærd. Hvis du vil køre en virksomhed, i det mindste en vellykket en, er disse blot nogle af de egenskaber og adfærd, du bliver nødt til at ansætte.
10. Endelig gøre noget konstruktivt med navne og oplysninger, du har indsamlet. Hold kontakten med de mest meningsfulde kontakter. Igen, de af os i at lease købe kender betydningen af følgende op og har mange måder at gøre dette. For dem af jer i andre typer af forretning, udvikle nogle typer af opfølgende metoder; telefon, fax, nyhedsbrev, brochure, kort og bogstav.
Henvisninger, introduktioner og kontakter, der bare kommer ved en tilfældighed er som gaver. Sørg for at takke alle, der hjælper dig med netværk, og i givet fald betale en pæn henvisning gebyr. Din evne til at blive betragtet som en giveren snarere end en taker vil sprede budskabet, at du er en person, som folk ønsker at gøre forretninger.
Copyright 2001 DeFiore virksomheder